Co to jest Homatic?
HOMATIC jest polskim produktem, a dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii, sieci detektorów, czytników, ekranów dotykowych oraz wielu zaawansowanych rozwiązań informatycznych integruje ze sobą wiele niezależnych systemów.
System HOMATIC zarządza przede wszystkim systemami sterowania i funkcjami technicznymi pokoi i części wspólnych, które można zgrupować w dwa podsystemy: energia elektryczna i komfort.Jest systemem on-line, czyli w czasie rzeczywistym widoczne są wszystkie zdarzenia zachodzące w systemie.
System po zadaniu mu żądanych parametrów m.in. bez ingerencji dostosowuje ogrzewanie, wentylację, wilgotność, klimatyzację. Przykładowo pilnuje, aby w nasłonecznionych częściach obiektu ogrzewanie nie działało na takim samym poziomie jak po stronie zacienionej. Automatycznie wyłącza prąd w pomieszczeniach w których nie ma użytkownika, aby pozostawione urządzenia nie zwiększały zużycia energii. Wyłącza klimatyzację lub ogrzewanie, kiedy otwarte zostanie okno. Zezwala na wejścia/wyjścia personelu jednocześnie rejestrując czas pracy. I to tylko kilka przykładów funkcjonalności programu HOMATIC
Homatic przede wszystkim generuje oszczędności finansowe kontrolując parametry pracy podłączonych urządzeń, Gwarantuje wzrost poziomu bezpieczeństwa budynku, poprzez kontrolę dostępu do pomieszczeń i wind oraz podnosi komfort użytkowników.
System Homatic informuje o problemach i awariach, udostępniając interfejs graficzny, gdzie w sposób przejrzysty są one zwizualizowane. Stworzony od podstaw interfejs w czytelny sposób pozwala na podgląd parametrów pracy oraz zmianę nastawionych wartości.
Homatic pozwala na komfortowe i bezpieczne zarządzanie budynkiem, z kontrolą dostępu włącznie. Funkcjonalność systemu zapewnia uproszczenia w administrowaniu obiektami, w których jest zainstalowany.
System zapewnia pełną kontrolę kosztów eksploatacji, w skład których wchodzą, media, koszty zużytych materiałów, środków czystości, napraw bieżących, oraz wielu innych.
Dzięki wbudowanemu modułowi Rejestracji Czasu Pracy (RCP), nasz system hotelowy umożliwia rejestrację i rozliczanie czasu pracy zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, tworzenie raportów itd.
Dla systemu nie ma znaczenia wielkość budynku. Dzięki skalowalności, można go zastosować zarówno w dużych biurowcach, jak i małych hotelach. Jego elastyczność, powoduje, że może być rozbudowywany o kolejne funkcje. Nasi specjaliści są w stanie dostosować funkcje oraz sfery, którymi zarządza do indywidualnych potrzeb naszych klientów.
W całej Polsce zapewniamy pełną obsługę po sprzedażową, aktualizacje oprogramowania oraz serwis.
Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu oraz proponujemy niezobowiązującą prezentację systemu w wyznaczonym przez Państwa miejscu wraz z bezpłatną wyceną.
Oszczędności
Ciągle wzrastające koszty eksploatacji obiektów powodują, że skuteczne zmniejszanie zużycia energii staje się dziś absolutną koniecznością. Najnowsze technologie zastosowane w naszym systemie pozwalają na takie zarządzanie budynkiem, aby wszelkie straty zostały wyeliminowane.
Obiekty takie jak hotele, biurowce, czy budynki użyteczności publicznej, są szczególnie narażone na zwiększające się koszty wynikające z ich publicznego charakteru. Wielu hotelowych klientów lub pracowników biurowych i urzędników ma skłonność niekontrolowanego korzystania z urządzeń i mediów. Ile razy zdarzyło się, że klient hotelu czy pracownik wychodził z pomieszczenia zostawiając włączone wszystkie możliwe urządzenia elektryczne? Zastosowanie systemu Homatic pozwala na niedopuszczenie do takiej sytuacji, dzięki czemu, unikamy strat energii elektrycznej, wody, ciepła, itd.
System Homatic integruje ze sobą, wszystkie instalacje takie jak: centralne ogrzewanie, klimatyzacja, oświetlenie, wentylacja, systemy teleinformatyczne, wybrane odbiorniki lub gniazdka elektryczne, czy kontrola dostępu. Taka sytuacja stwarza zupełnie nowe możliwości, dzięki czemu zwiększamy efektywność poszczególnych elementów systemu, co powoduje znaczne zmniejszenie strat oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia sytuacji niepożądanych.
W budynkach niekomercyjnych, takich jak domy jednorodzinne, czy bloki mieszkalne, poprzez zastosowanie systemu Homatic, także można skutecznie zmniejszyć zużycie energii.
System zbiera i przetwarza informacje z całej sieci czujników i detektorów nadzorujących pracę urządzeń oraz instalacji. Dzięki takiemu nadzorowi możemy mieć pewność, że wszystkie podległe nam układy pracują w optymalnie oszczędny sposób. Dla przykładu, jeśli w pomieszczeniu zostanie otwarte okno, przestanie działać klimatyzacja, lub jej praca spadnie do określonego wcześniej poziomu. Podobnie jest w przypadku gniazdek elektrycznych, czy oświetlenia, które zostaną wyłączone, jeżeli nikt nie przebywa w danym pomieszczeniu.
Praca w biurowcu czy budynku użyteczności publicznej odbywa się raczej w określonych godzinach, czy strefach, dlatego system Homatic zadba aby oświetlenie wewnątrz i na zewnątrz budynku, temperatura w pomieszczeniach, klimatyzacja zostały automatyczne dostosowane do optymalnego poziomu.
Istnieje również możliwość monitorowania zużycia energii. Dzięki czemu, jej koszty możemy realnie rozbić na poszczególnych użytkowników i rozliczyć najemców według faktycznego zużycia.
Oszczędności wynikające z zastosowania naszego systemu, mogą osiągnąć poziom nawet kilkudziesięciu procent rocznie. Dzięki temu, przy stale wzrastających kosztach eksploatacji budynków, Homatic staje się najlepszą inwestycją w przyszłość.
Bezpieczeństwo
Zabezpieczenie budynku, ludzi oraz wszelkiego mienia w znajdującego się w nim jest jednym z najważniejszych zadań stojących przed projektantami oraz administratorami współczesnych budowli. System Homatic zapewnia utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa funkcjonowania obiektu.
Homatic integruje w sobie wszystkie podległe mu instalacje i systemy, w szczególności kontrolę dostępu. Wszelkie zmiany w ramach systemu są rejestrowane na bieżąco. Jakiekolwiek działania niepożądane zostają natychmiast rozpoznane z równoczesnym uruchomieniem wszystkich niezbędnych procedur czy alarmów mających na celu powiadomienie obsługi systemu. Każdy klient czy pracownik budynku ma dostęp tylko do tych pomieszczeń, pokoi czy pięter, które zostały mu wcześniej przydzielone. Nikt niepożądany nie może wejść do stref nie będących jego miejscem pracy czy pobytu. Przykładowo korzystanie z windy, może zostać ograniczone do poszczególnych pięter.
System Homatic może zostać zintegrowany z wszystkimi programami recepcyjnymi. Dzięki temu administrowanie budynkiem staje się jeszcze prostsze. Jego oprogramowanie pozwala na stały monitoring w czasie rzeczywistym poszczególnych pomieszczeń, instalacji, czy urządzeń funkcjonujących w budynku. Dzięki takiemu rozwiązaniu, obsługa otrzymuje możliwość uruchomienia dodatkowych praktycznych możliwości. Przykładem może być wyróżnienie dwóch odrębnych ustawień systemu, dla pracowników zatrudnionych w hotelu, biurowcu, czy budynku administracji oraz pozostałych użytkowników (system rozpoznaje wchodzących za pomocą kart zbliżeniowych, otwierających drzwi do pokojów i pomieszczeń).
W praktyce, dla gościa hotelowego tworzymy możliwość ustawienia na panelu dotykowym indywidualnych warunków panujących w jego pokoju. Jeżeli natomiast do takiego pomieszczenia wejdzie pracownik obsługi, na ekranie panelu sterującego wyświetlą się ikony serwisowe, pozwalające na szybkie zgłoszenie awarii lub zawiadomienie o konieczności dodatkowego posprzątania pokoju.
Wszystkie zmiany w systemie są rejestrowane w czasie rzeczywistym, dzięki czemu Homatic automatycznie reaguje na nie w zaprogramowany wcześniej sposób, bez konieczności interwencji pracowników budynku. Wszelkie dodatkowe usługi dla klientów są uruchamiane lub anulowane na bieżąco, bez konieczności wykonywania zbędnych czynności i angażowania dodatkowych osób.
Dzięki ciągłemu rozwojowi naszego Systemu, możemy zastosować w nim jeszcze więcej nie wymienionych tu funkcji, co powoduje, że Homatic jest jednym z najbardziej zaawansowanych produktów tego typu na rynku.
Zapraszamy do skontaktowania się z naszymi doradcami, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące systemu Homatic. Podpowiedzą oni również, jakie rozwiązania są najbardziej odpowiednie do indywidualnych potrzeb każdego projektu.
Komfort
Wzrost poczucia indywidualnego komfortu u gości hotelowych, czy osób przebywających w biurowcach jest gwarancją osiągnięcia sukcesu na bardzo wymagających rynkach hotelarskim, czy nieruchomości. System Homatic w szczególny sposób koncentruje się na właśnie tej sferze, tak aby wzrost komfortu dotyczył nie tylko klientów budynku, ale również wpłynął na zwiększenie sprawności i efektywności oraz polepszenia środowiska pracy osób w nim zatrudnionych. Zastosowanie Homatica, również w obiektach niekomercyjnych, może skutecznie podnieść komfort przebywania w takim budynku.
System indywidualnych kart zbliżeniowych oraz paneli dotykowych do sterowania warunkami panującymi w pokojach i innych pomieszczeniach budynku, pozwala na nadanie im indywidualnego charakteru. Każdy użytkownik danego pokoju ma wpływ na temperaturę, wilgotność, ustawienie klimatyzacji, itp. System Homatic zapamiętuje ustawienia dla danych osób lub grup, dzięki czemu zawsze zastaną one wybrane przez siebie warunki w miejscu pracy, czy wypoczynku.
Z drugiej strony system Homatic usprawnia pracę obsługi danego budynku reagując na wszelkie zmiany zachodzące w systemie. Wiele udogodnień ma czasami prozaiczny charakter i kiedy możemy z nich skorzystać stają się one częścią naszej codzienności na tyle, że ich prawie nie zauważamy, natomiast ich brak bardzo negatywnie wpływa na warunki naszej pracy. Dla przykładu stosowane do tej pory systemy klucza hotelowego powodowały, że wszelkie zmiany w przypadku zgubienia karty (klucza) przez klienta i konieczności jej anulowania wiązały się czasochłonnym dekodowaniem każdego czytnika powiązanego z daną kartą z osobna.
Natomiast zastosowanie Homatica połączonego z programem recepcyjnym pozwala na zablokowanie karty i dokonanie wszelkich zmian w całym systemie w czasie rzeczywistym za pomocą kliku kliknięć myszką komputerową. Oczywiście system działa w obie strony, więc przydzielenie danej osobie dodatkowych uprawnień np. dostęp do mini barku, hotelowego basenu czy siłowni również odbywa się z poziomu recepcji.
Przykładów można mnożyć, niemniej istotą całego systemu jest to, aby poprzez eliminowanie niedogodności codziennego życia, podnieść komfort środowiska pracy oraz przebywania w budynku objętym działaniem Homatica.
Funkcje Systemu Inteligentnego Zarządzania Budynkiem
- integracja z wieloma programami recepcyjnymi
- rejestracja czasu pracy – moduł RCP
- kontrola dostępu do poszczególnych pomieszczeń, wind, rozdzielni elektrycznych i teleinformatycznych oraz stref w budynku
- sterowanie otwarciem drzwi do pomieszczeń, przy wykorzystaniu rygli elektromagnetycznych lub zamków elektronicznych
- sterowanie systemami i urządzeniami w pomieszczeniu poprzez dotykowy panel sterowania, lub komputer w recepcji
- sterowanie temperaturą pomieszczenia – ogrzewaniem
- sterowanie klimatyzacją
- sterowanie wentylacją
- sterowanie oświetleniem
- wyłączanie zbędnych systemów, po wyjściu z pomieszczenia
- sterowanie gniazdkami elektrycznymi
- sterowanie dźwiękiem w pomieszczeniach
- kontrola stanu zamknięcia/otwarcia okien
- sterowanie roletami
- funkcja budzenia
- wyświetlanie informacji tekstowych lub graficznych ze stanowisk zarządzania systemem, np. recepcji do ekranów LCD w pomieszczeniach
- funkcjonalność zgłaszania awarii w czasie rzeczywistym
- funkcjonalność zgłaszania dodatkowego sprzątania w pomieszczeniu
- wyświetlanie i rejestracja informacji o pomieszczeniach w czasie rzeczywistym
- funkcjonalność przywoływania pomocy z powiadomieniem dowolnej liczby stanowisk operatorskich
- generowanie raportów, zawierających różne zdarzenia z określonego okresu
- programowanie i unieważnianie kart zbliżeniowych za pomocą stanowiska komputerowego, bez dodatkowych czynności przy drzwiach
- zapamiętywanie indywidualnych ustawień w pomieszczeniach dla poszczególnych kart dostępowych
- możliwość ustawienia czasu dostępu do konkretnych pomieszczeń
- rozliczanie dodatkowych usług w hotelu – basen, siłownia, spa, posiłki itp.
- kontrola uprawnień wjazdu i wyjazdu z parkingu
- sterowanie online systemem z dowolnej liczby stanowisk zarządzania
- współpraca z innymi systemami w oparciu o znane protokoły wymiany danych
- możliwość późniejszej rozbudowy o dodatkowe funkcje
- skalowalność systemu, dzięki czemu może być zamontowany, zarówno w małych jak i dużych obiektach
Na życzenie klienta, oprócz po?dstawowych możliwości, system Homatic może zostać poszerzony o dodatkowe funkcje.
Obiekty, które można wyposażyć w system Homatic
- hotele
- hostele
- pensjonaty
- biurowce
- centra konferencyjne
- apartamentowce
- wieżowce
- szpitale, kliniki
- oraz wiele innych obiektów
W przypadku już istniejących obiektów proponujemy bezpłatną wizję lokalną, celem sprawdzenia czy można przeprowadzić montaż systemu.
Schemat działania
Centralnym urządzeniem jest serwer, na którym znajduje się oprogramowanie sterujące oraz zapamiętane są wszystkie ustawienia systemu. Ze stanowisk dostępowych, np. w recepcji, można kontrolować i zarządzać systemem. Takie stanowisko można wyposażyć w programator kart zbliżeniowych.
Poszczególne pomieszczenia wyposażone są w dotykowe panele sterowania, z poziomu których można kontrolować warunki i ustawienia w danym miejscu.
Automatyzacja działań, odbywa się poprzez sterownik, który steruje urządzeniami i systemami za pomocą odpowiednich algorytmów. Może on być skomunikowany, z zamkiem w drzwiach, elektronicznymi termometrami, gniazdkami elektrycznymi, kontaktronami w oknach i drzwiach, zaworami elektrycznymi w grzejnikach, itd.
DOSTĘPNE ROZSZERZENIA
- panel sterowania
- sterowanie temperaturą pomieszczenia
- sterowanie klimatyzacją/wentylacją
- sterowanie ogrzewaniem
- sterowanie oświetleniem
- sterowanie dźwiękiem w pomieszczeniach
- sterowanie prądem
- sprawdzanie stanu okien w budynku
- sterowanie roletami
- obsługa i kontrola systemu parkingowego
- stanowiska obsługi usług dodatkowych
- funkcja budzika/informacji świetlnej i dźwiękowej
- funkcja zgłaszania awarii w czasie rzeczywistym
- funkcja zgłaszania dodatkowego sprzątania
- generowanie raportów
- ułatwianie pracy działowi house keeping
- kontrola dostępu do stref i pomieszczeń w budynkach
- integracja z programami recepcyjnymi
- funkcja wyłączania zbędnych systemów po opuszczeniu pomieszczenia
- możliwość rozbudowy i skalowalność
Kontakt
Nie znalazłeś potrzebnych informacji na naszej stronie?
Chciałbyś spytać się o indywidualną ofertę? Skontaktuj się z nami!
DANE KONTAKTOWE
Firma: bt electronics sp. z o.o.
Adres: ul. Dukatów 10
31-431 Kraków
Tel: (+48) 12 410 20 33
Fax: (+48) 12 410 85 11
Email: bte@bte.pl
NIP: 676-20-72-461
REGON: 351530720
KRS: 0000252492
Marcin Drzewicki
Tel: (+48) 607 825 409
Email: marcin.drzewicki@bte.pl
NAPISZ DO NAS
Gwarancja odpowiedzi do 2h (pon. – piąt. 8:00-16:00)